[經濟題] 難度 5**,機會成本(Opportunity Cost) 一問,90% 美國大學生都做錯的一條問題

女士既衫鈕門開右邊的原因
女士既衫鈕門開右邊的原因

好耐之前睇過一本英文書 (The Economic Naturalist - Why Economics Explains Almost Everything),講日常生活現象的經濟解釋,例如雪柜點解冰隔 (freezer) 冇燈?(因為買既人唔肯為唔常要開既燈比額外錢) 點解女士既衫鈕門開右邊?(因為方便以前 15-16 世紀時傭人幫穿) 咁點解依家唔轉番?(因為若轉的話有可能被人誤以為是男裝) 仲有好多有趣的問題。

該書開首有一條關於機會成本的問題,據作者講不少美國大學選修基礎經濟的 Year 1 學生,抽樣答有 9 成左右做錯 (書中話比冇讀經濟同學答,啱的比率反而高一點)。給講師答亦有一半錯。(這些比例是我記憶中的,但應該相差不遠)

在此把問題分享給大家挑戰一下 (適合 DSE 學生測試一下):

劉德華 v 容祖兒 演唱會
劉德華 v 容祖兒 演唱會
你手上有一張免費的容祖兒演唱會門票,若要自己買的話,你最多願意付$200。
而同一日,又有劉德華的演唱會演出(只演一日),門票賣$500,而你最高願意為其付出的價錢是$600。
假設:你除左去睇這兩場演唱會之外,沒有其他事幹。
你去睇容祖兒的機會成本是多少?

0 / 100 / 200 / 500 / 600 ?




答案在下方












有沒有先試試喔?












答案是$100。因為機會成本是放棄得到另一物品的價值

先理解何謂機會成本?好多人只知其然 -價值最高的一個放棄選項 (highest-valued option forgone),而不知其所以然。

-----
相關文章:中銀百週年紀念「炒」,論機會成本
-----

究竟機會成本學黎做乜?

選蘋果 放棄橙
選蘋果 放棄橙

機會成本,其實係用黎量度你做一件事情(機會)所作犠牲有幾大假設你選蘋果,放棄左橙 (沒有其他可選)。好多人都係就咁話機會成本係橙,但放棄左橙犠牲幾大呀?所以準確啲講,應該為放棄左獲得「橙既價值」

講番條問題,選容祖兒,你放棄了劉德華,機會成本應是$600 喔?劉德華對你的價值不是$600嗎?那裡不對?

機會成本應為放棄事情的「淨價值」

舉個例,假設舞台燈光等各種演出條件皆一樣,容祖兒演唱會係「紅館」開,或係「南丫島體育館」(或者係「澳門 威尼斯人」) 開,你放棄觀賞所作的犠牲亦肯定不同,相信係南丫島應該較多人會願意放棄。即是說,計算犠牲的價值應為該事情的淨價值(總價值-成本)。

再用番蘋果橙做例子,你選蘋果,放棄了橙給你的價值,假設你都鍾意食橙,但你身邊冇刀,手指甲短又難剝皮,剝到都手指痛 (又冇勇氣連皮咬)。咁橙對你價值就低左,放棄時犠牲亦較細。(吃橙的總價值-開橙的成本)

所以,看容祖兒演唱會,放棄的是看劉德華演唱的淨價值,因此答案是總價值($600),減成本(票價$500),等於$100。

經濟學上,成本=機會成本

補充少少,機會成本是用來助我們做決定的,若一事情的價值高於其機會成本(正淨價值),那麼我們做了便有得益,有得益的當然會去做。

再補充少少,經濟學是學什麼的?就是分析資源是怎樣運用的,即是做決定。所以,經濟學上每每見到成本,都必然是指機會成本。

-----
相關文章:
如何制訂考試溫書時間表及一些讀書心得(上)
分手說經濟 ─ 好心分手
[生活中的經濟學] 檸檬茶的經濟學

若覺得這篇文章好,"分享" 給朋友吧!或留個 "Thank You" 呀!
想問經濟、數學?可 按此 到我的面書發問。
想第一時間收到最新文章,可訂閱博客更新 / RSS 

3 則留言:

  1. 呀SIR, 唔係好明. 請指教. 嗱, 依家有兩個選項嘛, 1. 係睇容祖兒(免費的, 但如果要買, 我只會匂200), 先假設第二選項是在家中什麼都唔做。 這樣如果我選擇去睇容祖兒, 我的機會成本是零, 因為我就算在家也沒有任何利益得到。
    好喇, 如果第二選項是去睇劉德華, 但如果我要睇劉德華, 我要自己付岀500元買票, 如果500元票售罄, 我最多會用600元買票。如果我是選擇去睇劉德華, 咁我的機會成本容祖兒的免費門票(是免費的,我一分錢也沒有付出)。 現在, 我選擇去睇容祖兒, 那我的機會成于便是放棄左獲得「睇劉德華既價值」。但我睇劉德華既價值係取決於我買唔買到500元的票, 如果買唔到, 我才會用600元去買。 這是不確定。

    回覆刪除
    回覆
    1. 首先多謝你的留言。呢度我係假設劉德華只得一種票價的門票(抱歉內文未有寫清楚),只有500元。
      另外,*最高*願意付出的價錢 (600元),是只存在於該人心中,表示若劉德華的門票若賣601元,他便肯定不會買黎睇了。這 600元未必等於*實際*付出的價錢。
      其實本文目的,我現在睇番,係差少少未有講清楚,就係:
      真正影響我地做決定的,是一件事的 *淨*價值 (得益減去付出),而非 *總*價值。
      好簡單,大尺寸的 LCD/LED 電視總價值必定大於細的,但點解唔係人人都買大尺寸的呢?原因不就是因為價錢都要較貴,所以淨得益不及細的電視嗎?
      希望這能令你明白多一點,有空我會再修改一下本文。

      刪除

若想 *收到回覆* 通知,請以 Google 帳號登入,並勾選「通知我」(你依然可選擇 *匿名(唔開名)*) 。

另,Google 偶會審核留言而不能即時顯示,請耐心等候,不用重覆發表。謝謝!

關於作者

Ronald Chik (作者詳情及聯絡, 補習查詢)
教學廿多年,曾在傳統名校伊利沙伯中學、德愛中學任教,學位、副學士、文憑、毅進、中學、日校夜校皆曾任教。現主力湊仔,閒時替人補習,寫網誌,打羽毛球,生活悠遊。

標籤

/生活經濟 (73) '生活智慧 (48) /數學概念 (42) #DSE每年MC詳解 (37) '數碼智慧 (33) '趣味文章 (23) #讀書溫習相關 (20) /數學應用 (19) #S5 (16) //奧數.數學遊戲. (15) '親子 (13) //圖表說故事 (9) #S4 (8) #高小 (8) //老師不教的數學 (8) ''Youtube (7) ''男女關係 (7) #S6 (6) 'Guest Post (6) //MC技巧 (6) #練習 (5) '精選文章 (5) //日曆數學 (5) $\Money and Banking(貨幣與銀行) (4) '經數學堂 (4) //答客問 (4) #S1 (3) #大專 (3) $\Opportunity Cost(機會成本) (3) //計數機 (3) /經濟學習 (3) #P1-3 (2) #S2 (2) $\(Elective) Monopoly Pricing (壟斷定價) (2) $\GDP (2) $\Market Structure (市場結構) (2) ''GIF (2) #2 (1) #3 (1) #K1-3 (1) $.Algebraic Equation in One Unknown(一元一次方程) (1) $.Co-ordinate Geometry(直角座標) (1) $.Measures of Dispersion(離差的量度) (1) $.More About Graphs of Functions(函數圖像的進一步認識) (1) $.Percentage(百分比) (1) $.Permutation and Combination(排列與組合) (1) $.Pi(π)(圓周率) (1) $.Plane Geometry(平面幾何) (1) $.Probability(概率) (1) $.Pythagoras Theorem(畢氏定理) (1) $.Quadratic Equations(二次方程) (1) $.Statistics(統計學) (1) $.Trigonometry (三角學) (1) $\Consumer & Producer Surplus (消費者與生產者剩餘) (1) $\Demand & Supply(供求理論) (1) $\Economic Growth and Development(經濟增長與發展)[選修] (1) $\Externality(界外效應) (1) $\Factors of Production(生產要素) (1) $\Fiscal policy(財政政策) (1) $\International Trade(國際貿易) (1) $\Market Structure(市場結構) (1) '待發佈 (1)

Youtube 頻道